torstai 13. syyskuuta 2012

SMYn syyskuun paketti

Hups syyskuu on jo näin pitkällä, että sain SMYltäni paketin. Pakettikortti tuli kyllä jo eilen, mutten heti sännännyt sitä hakemaan, sillä tällä viikolla on tullut jo kahdesti aiemmin käytyä postissa paketteja noutamassa.

Mitäkö sitten sain paketissa? Voi, aivan kamalasti tavaraa. Ensinnäkin siellä oli Itämaisen suppiskeitonohje ja melkeinpä kaikki raaka-aineet siihen. Kuten SMYni oli arvannutkin, loput kyllä löytyvät keittiön kaapeista, siis pippurit ja soijat yms. joka päiväiset käyttömausteet. Sen lisäksi paketissa oli kaunis itse tehty kortti, sienikorvikset, 5 sukulakua (siis yksi kullekin perheenjäsenelle), koiralle makupaloja ja minulle (yksin, toivottavasti) suklaalevy.
Kun ryhdyin tuota pakettia avaamaan, niin paikalla oli 4 muutakin uteliasta seuraamassa, mitä sieltä mahtaa paljastua. Ensimmäisten 3 suppilovahveropussin jälkeen kyllä pari uteliasta kaikkosi, todettuaan etteivät ne ole heidän makuunsa. Minä taas olin todella innostunut saatuani kuivattuja sieniä. Itse olen huono sienestämään, mutta syön niitä kyllä. Aion joka tapauksessa tehdä tuon sienikeiton jonain päivänä alkuruoaksi maisteltavaksi.

Olen tällä viikolla parina päivänä käynyt pensasmustikkapensaissani poimimassa marjoja. Molemmilla kerroilla saaliina on ollut litran verran marjoja. Onhan noita tullut napsittua suoraan puskista jo pitkään. Ja vieläkin sinne jäi aivan valtavasti eri kypsyysasteisia marjoja. Aikanaan totesin, etten jaksa/viitsi niin isoa kasvimaata hoitaa, mitä pihassa oli tänne muuttaessamme ja laitoin osan pensasmustikalle. Nyt ovat pensaat kasvaneet jo isoiksi ja antavat satoa mukavasti. Kun lajikkeita on 3 erilaista, niin satokausi on pitkä ja tarjolla on eri makuisia marjoja.


2 kommenttia:

Jätä toki sananen minulle.